שיווק חברתי
גבירותינו ורבותינו – מהפך.
לא, לא, תירגעו: זה לא קשור לפוליטיקה. זה קשור אליכם, חבר’ה.
אז מה זה המהפך הזה, אתם שואלים? או. יפה ששאלתם. שאלה טובה שעוד ילמדו עליה בבתי ספר.
טוב, לענייננו: שיווק חברתי. כלי כזה שכביכול כולנו מכירים, אבל אף אחד לא יודע מה זה. אהה, כן! שיווק חברתי! זה שיווק, שהוא גם חברתי. כזה שמשלב בין שיווק, לבין דברים חברתיים וכל זה, לא?
סליחה…? מה זה שיווק חברתי?
בואו נעשה לכם קצת סדר. מכירים את הפרסומות בטלוויזיה וברדיו? אלה שכבר אי אפשר לשמוע ולראות יותר, כי הן מביאות את הסעיף במקרה הטוב, וגורמות להתמוטטות עצבים במקרה הרע? יופי. אז שכחו מהן. הן כבר לא רלוונטיות כמו פעם.
נו, אמרנו לכם: מהפך.
היום, אי אפשר לפרסם משהו ולקוות שהוא יצליח, בלי לעשות את זה גם (או אולי רק?) ברשתות החברתיות. די, הגיע הזמן לצאת מהסרט: היום הכל קורה ברשתות החברתיות. היום כולם נמצאים שם וכולם משתמשים בזה. זה לא כמו טלוויזיה, שרייטינג של 40% מוציא את כולם מהכלים. זה רייטינג מליגת העל. רייטינג של 150%.
אבל אל תשכחו שלא הכל כל כך יפה ומוצלח. לפרסם ברשתות חברתיות זה אומר להיות חשוף. לדעת שאתה יכול לחטוף שנייה. כי כאן הגולשים קובעים. כן, אתם. לכם יש את המילה. אתם האנשים החשובים באמת. וזה בדיוק אותו מהפך שהזכרנו בהתחלה.
כן, שיווק חברתי זה אומר לשווק בשביל הצרכנים. נשמע לכם מובן מאליו? כל כך לא: זאת כנראה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמפרסמים חושבים טוב ואשכרה בודקים מה הקהל שלהם אוהב, לפני שהם מחליטים לפרסם משהו. כן, הם מקשיבים לכוח חזק מהם, הכוח שקובע היום באמת: חכמת ההמונים. הקול של עליזה מהסופר ושל יוסי, החשמלאי מראשון. הם היום קובעים מה תעשה תנובה הגדולה. רק כי היא החליטה שפייסבוק זה הקטע שלה.
נו, ברור שזה מה שהיא החליטה. אפשר אחרת? ברור שלא. אמרנו – רייטינג של 150% זה לא משהו שמקבלים במקום אחר. אז צריך להתאים את עצמך לסביבה החדשה. ולהקשיב. לתת ללקוח להחליט מה הוא רוצה. לדעת שלפעמים תבוא כאפה מצלצלת, אבל גם להבין שאם תעשה את הדברים נכון, תקבל המון ליטופים ונשיקות רטובות.
המהפך כבר כאן, אנשים.
תיהנו ממנו עד העצם.
Leave a Reply