שיווק דיגיטלי
בחורצ’יק, עשה טובה וסרוק רגע את החלל סביבך. גם אם אתה יושב עכשיו על הכיסא מול המחשב בבית וגם אם אתה בוהה בעיני עגל בסמארטפון בבית קפה, תראה מסביב הרבה מאוד מוצרים חשמליים, גאדג’טים, מכשירים ושאר ירקות. ירקות דיגיטליים. כי כל העולם שלנו דיגיטלי – מלא ספַרות, אלקטרוניקה ומחשבים. וכל העולם שלנו גם מסחרי בטירוף. אם תשלב ביניהם, תקבל שיווק דיגיטלי.
וזה הדבר החם, השיווק שעושים היום בכל מקום.
אבל שיווק דיגיטלי הוא משהו שקיים כבר הרבה מאוד זמן. זה לא חדש. מאז שהאינטרנט נמצא כאן ובטח אחרי ההשתלטות של הסמארטפונים על העולם (זה אולי הכיבוש הכי מהיר בהיסטוריה. תחשוב על זה…), שיווק באמצעים דיגיטליים הוא חובה. ‘אז מה’, אתה אומר. ‘את מי זה מעניין?’.
ואתה צודק. כי זה לא העניין.
העניין כאן הוא לא מה זה שיווק דיגיטלי (ורק כדי לסגור את הפינה: זה שיווק באמצעים דיגיטליים כמו מחשב, סמארטפון, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה – הכל ביחד), אלא מה הוא מחדש. מה איש שיווק יכול לעשות בעזרתו, שלא היה אפשרי בעבר. ויש כאן שני דברים: מקוריות ושיחה.
את המקוריות אתה בטח כבר מכיר, כי כל מי שמשוטט באינטרנט בשנה-שנתיים האחרונות נתקל בזה. גם אנשים פרטיים וגם חברות גילו שאם הם יעשו דברים מקוריים ברשת, אנשים יקשיבו להם, ישימו לב אליהם. אז כל הסרטונים שאתה משתף בפייסבוק, ה’ממים’ והתמונות המצחיקות – אלו כלים לשיווק דיגיטלי. שיווק דיגיטלי מודרני, שמחפש איך לעשות את הדברים אחרת.
תחשוב על זה: אם היית רואה בפייסבוק את הפרסומות הקבועות מהטלוויזיה, זה היה מזיז לך משהו? כנראה שלא. היום צריך להתאמץ כדי לשכנע אותך. כל איש שיווק מתחיל יודע את זה. כל גולש מרגיש את זה טוב-טוב.
הדבר השני שהזכרנו הוא כנראה החלק היותר חשוב של כל העניין: השיחה. לפתוח פרופיל עסקי בפייסבוק זה טוב ויפה, אבל מחייב. עולם העסקים גילה שלהיות בפייסבוק זה אומר גם ליצור שיחה עם הקהל ובעצם להיות די חשוף אליהם. אז אולי בהתחלה זה נראה כמו נטל, אבל מי שבאמת יודע לשווק בעולם הדיגיטלי, דווקא הופך את זה ליתרון.
היום, השיווק הדיגיטלי משנה כיוון. במקום לשפוך לך לפה חומר לעוס ולעבוד רק בכיוון אחד, הפעולות השיווקיות הטובות באמת עובדות לשני הכיוונים. נוצרת שיחה בין החברה ללקוח שלה, ודרך השיחה הזאת מתקיימת פעולת השיווק.
אין יותר שיווק דיגיטלי רק של צד אחד. כולם נושאים בנטל. כולם משפיעים. תאמין או לא, ככה גם התוצאות יותר טובות עבור המפרסמים.
בחורצי’ק, תתעורר! ככה הכל עובד היום. פתח את העניים ותראה.
Leave a Reply