שיווק ברשת חברתית
ברור. אין בזה ספק בכלל: רשתות חברתיות הן ההווה והעתיד. בסדר גמור. אתה גם מאוד נהנה מהן. יופי. לא, שלא תבין לא נכון: זה טוב. זה נחמד. זה יפה. רק שיש כאן עוד משהו חשוב שרוב המשתמשים ברשתות החברתיות בכלל לא מכירים: שיווק ברשת חברתית.
כן, נכון. אפשר להגיד שהם הם כן מכירים את העניין הזה. הרי הם נחשפים אליו כמעט בכל רגע נתון. אבל הם בעצם לא יודעים שמדובר בשיווק. הם רואים את זה כמו עוד מידע שמישהו מפרסם באותה רשת חברתית. וזה אחד היתרונות הגדולים של השיווק המיוחד הזה. כי ככה, אפשר בעצם לשווק לאנשים מוצר, מותג או רעיון, בלי שהם ירגישו ששוב תוקפים אותם – כמו בפרסומות בטלוויזיה או ברדיו.
אבל בינינו, זה רק יתרון קטן שמציעות הרשתות החברתיות בענייני הפרסום. שתבין: העניין הגדול באמת כאן, הוא בכלל היכולת להגיב ולהשתתף. היום, אם אתה רוצה להגיד את כל מה שאתה חושב על פרסומת מסוימת, אתה יכול: תגיב, תשתף, תעשה לייק, תצייץ או כל מה שעולה לך לראש.
אתה יכול – ואתה עושה את זה. פעם, גם אם היית הופך את העולם, לא הייתה לך את האפשרות הזאת. אפשרות נהדרת, כיפית מאוד. להגיב. וזה בעצם כל המהות של שיווק ברשת חברתית. זה מה שהופך את הסביבה הזאת לכל כך מיוחדת.
אבל רגע. זה לא כל כך פשוט. ברור שכשהמפרסם מקבל משוב מהלקוחות שלו זה דבר טוב. ככה הוא סוף סוף יכול ללמוד מה הם באמת רוצים, להבין מה מפריע להם ואולי, בפעם הראשונה בהיסטוריה, לעשות את הדברים כמו שהצרכנים היו רוצים. זה ממש חלום, ולא רק לך. גם למפרסם. הוא סוף סוף נכנס לראש של הקהל שלו.
ואז, באותה מהירות שבה אותו מפרסם חושב על היתרון הענק הזה, הוא נזכר בצד השני של המטבע ומתחיל קצת לחשוש, אולי אפילו להתחרט. כי אם הלקוחות יכולים להגיד מה שהם רוצים – הם באמת יגידו מה שהם רוצים. וזה יכול להיות מתכון לאסון מבחינתו. כן, שיווק ברשת חברתית זה דבר מאוד מעניין, דינאמי, אפילו מהנה בצבים מסוימים. אבל רק עד שמגיע אותו לקוח שפותח את הפה על המותג, מוציא עליו טונות של לכלוך – והכל דרך הרשת החברתית. מול כולם.
נו, מה אפשר לעשות? זאת נקודת התורפה של העניין. מותגים וחברות ועסקים גדולים יצטרכו תמיד להתמודד עם לקוחות לא מרוצים, ביקורות ודברים שליליים. זאת המציאות ומי שלא מוכן אליה יכול להישאר בצד. בעונש. בפינה, עם הפנים אל הקיר.
השאלה היא מה עושים עם המצב הזה. יש כאלו שיבחרו להתעלם וכאלו שיבחרו להתמודד. אין כאן מתכון מנצח, אבל על דבר אחד אין בכלל מה להתווכח: צריך להתנהג חכם. כי אתה, וכל הצרכנים האחרים, ממש לא טיפשים. מי שיזלזל בהם, יקבל בראש.
אתה הבנת את זה, ברוך?
Leave a Reply