חוצ-פה HutzPe
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
חוצ-פה HutzPe
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה

שיווק ברשת חברתית

ברור. אין בזה ספק בכלל: רשתות חברתיות הן ההווה והעתיד. בסדר גמור. אתה גם מאוד נהנה מהן. יופי. לא, שלא תבין לא נכון: זה טוב. זה נחמד. זה יפה. רק שיש כאן עוד משהו חשוב שרוב המשתמשים ברשתות החברתיות בכלל לא מכירים: שיווק ברשת חברתית.

כן, נכון. אפשר להגיד שהם הם כן מכירים את העניין הזה. הרי הם נחשפים אליו כמעט בכל רגע נתון. אבל הם בעצם לא יודעים שמדובר בשיווק. הם רואים את זה כמו עוד מידע שמישהו מפרסם באותה רשת חברתית. וזה אחד היתרונות הגדולים של השיווק המיוחד הזה. כי ככה, אפשר בעצם לשווק לאנשים מוצר, מותג או רעיון, בלי שהם ירגישו ששוב תוקפים אותם – כמו בפרסומות בטלוויזיה או ברדיו.

אבל בינינו, זה רק יתרון קטן שמציעות הרשתות החברתיות בענייני הפרסום. שתבין: העניין הגדול באמת כאן, הוא בכלל היכולת להגיב ולהשתתף. היום, אם אתה רוצה להגיד את כל מה שאתה חושב על פרסומת מסוימת, אתה יכול: תגיב, תשתף, תעשה לייק, תצייץ או כל מה שעולה לך לראש.
אתה יכול – ואתה עושה את זה. פעם, גם אם היית הופך את העולם, לא הייתה לך את האפשרות הזאת. אפשרות נהדרת, כיפית מאוד. להגיב. וזה בעצם כל המהות של שיווק ברשת חברתית. זה מה שהופך את הסביבה הזאת לכל כך מיוחדת.

אבל רגע. זה לא כל כך פשוט. ברור שכשהמפרסם מקבל משוב מהלקוחות שלו זה דבר טוב. ככה הוא סוף סוף יכול ללמוד מה הם באמת רוצים, להבין מה מפריע להם ואולי, בפעם הראשונה בהיסטוריה, לעשות את הדברים כמו שהצרכנים היו רוצים. זה ממש חלום, ולא רק לך. גם למפרסם. הוא סוף סוף נכנס לראש של הקהל שלו.

ואז, באותה מהירות שבה אותו מפרסם חושב על היתרון הענק הזה, הוא נזכר בצד השני של המטבע ומתחיל קצת לחשוש, אולי אפילו להתחרט. כי אם הלקוחות יכולים להגיד מה שהם רוצים – הם באמת יגידו מה שהם רוצים. וזה יכול להיות מתכון לאסון מבחינתו. כן, שיווק ברשת חברתית זה דבר מאוד מעניין, דינאמי, אפילו מהנה בצבים מסוימים. אבל רק עד שמגיע אותו לקוח שפותח את הפה על המותג, מוציא עליו טונות של לכלוך – והכל דרך הרשת החברתית. מול כולם.

נו, מה אפשר לעשות? זאת נקודת התורפה של העניין. מותגים וחברות ועסקים גדולים יצטרכו תמיד להתמודד עם לקוחות לא מרוצים, ביקורות ודברים שליליים. זאת המציאות ומי שלא מוכן אליה יכול להישאר בצד. בעונש. בפינה, עם הפנים אל הקיר.
השאלה היא מה עושים עם המצב הזה. יש כאלו שיבחרו להתעלם וכאלו שיבחרו להתמודד. אין כאן מתכון מנצח, אבל על דבר אחד אין בכלל מה להתווכח: צריך להתנהג חכם. כי אתה, וכל הצרכנים האחרים, ממש לא טיפשים. מי שיזלזל בהם, יקבל בראש.

אתה הבנת את זה, ברוך?

Leave a Reply

Click here to cancel reply.

פוסטים אחרונים
  • צילום ב360 מעלות
  • המותגים הגדולים עושים סנאפצ’ט
  • וידאו בפיסבוק
  • פרסום בעזרת מציאות מדומה
  • יש לך את זה ביותר נורא? יופי! גם קמפיין כושל יכול להפוך להצלחה מסחררת
  • מצחיק יותר, סקסי יותר – וטעים יותר: על קריאייטיב בשירות האוכל
  • קום, תעשה סרטונים (ויראליים)! מבצע צוק איתן והיצירתיות ברשתות החברתיות
  • להיות וויראלי בחורף? ברור שכן! על קמפיינים, שיווק ופרסום בעונה הקרה
  • הרשת רועשת וגועשת: בחירות 2015 כבר כאן ובכל מקום!
  • בחירות בניחוח חו”ל: אז איך בוחרים היום מעבר לים?
  • פעמיים וחצי יצירתיות מתוקה, קורט של מסר ממולח – ולערבב כל הזמן עם לשון פיקנטית: על המתכון המנצח לכתיבת תוכן ויראלי מנצח
  • חדש, חדש חדש! על חדשנות שיווקית ופניו של התחום ב-2014
  • ריטרגטינג, אפליקציות ועוד שלל הפתעות: על רוחות של שינוי בפייסבוק העסקי
  • אז מה יהיה לנו כאן: על החידושים, המגמות והשינויים בעולם הפרסום מודל 2014
  • קריאטיבי אחד על אחד
פוסטים לפי קטגוריות
  • אנימציה
  • גרילה
  • דיגי-דיגי-טל!
  • יצירתיות בפרסום
  • כל מה שבאזז
  • פרסום ושיווק בפייס
Skip to content
Open toolbar

Accessibility Tools

  • Increase Text
  • Decrease Text
  • Grayscale
  • High Contrast
  • Negative Contrast
  • Light Background
  • Links Underline
  • Readable Font
  • Reset