חוצ-פה HutzPe
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
חוצ-פה HutzPe
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה
  • 03-529-4944
  • בואו הביתה

קום, תעשה סרטונים (ויראליים)! מבצע צוק איתן והיצירתיות ברשתות החברתיות

‘כשהתותחים רועמים, המוזות שותקות’ נו ברור: כשבכל רגע יכולה להיות אזעקה ובכל שנייה אולי ייפול טיל, למי יש בכלל מוזה ליצור משהו? מסתבר שלהרבה אנשים. אחרת, קשה להסביר את השיטפון הוויראלי שהפך כאן עולמות במהלך מבצע ‘צוק איתן’. הפסקת אש או לא הפסקת אש, ‘צוק איתן’ לימד אותנו דבר אחד: כשמדובר בפרסומים וויראליים, המוזות מדברות בלי הפסקה גם כשהתותחים לא נחים לרגע.


את קיץ 2014 כנראה לא נשכח עוד הרבה זמן. מסתבר שמלחמות כבר כן קורות בקיץ, ומסתבר שזה לא ממש נעים לאף אחד. אבל עכשיו, כשמתפוגג לו עשן הקרב (למרות שאף אחד לא מתחייב שהוא לא יחזור כבר היום או מחר…), מסתבר עוד משהו: היינו מאוד יצירתיים במהלך המלחמה הזו. אז נכון, במהלך ‘צוק איתן’ חטפנו על הראש טילים, פיצוצים ואזעקות, אבל גם טונות של חומרים ויראליים, כמה מהם מוצלחים בטירוף. אז מה היה לנו כאן במהלך ‘צוק איתן’? וואו, הרבה מאוד.


הסברה ישראלית? כנראה שיש דבר כזה…


שנים שההסברה הישראלית מקרטעת קשות, כך אומרים. אף אחד בעולם לא באמת יודע מה אנחנו עוברים כאן, ואף אחד כאן לא יודע להסביר לאלו ששם מה הוא באמת עובר. עד שהגיע הפייסבוק ואיתו שלל הרשתות החברתיות – ופתאום ההסברה הישראלית עברה לידיים של התושבים ולא של המדינה או של גורמים רשמיים אחרים. וכמו תמיד בישראל, גם כאן הפעם האזרח הפשוט עשה את זה טוב יותר, בעיקר כי הוא מראה את הזווית האישית, המצחיקה ואפילו ההזויה. כי אין הסברה יותר טובה מכזו שמראה מה באמת הולך כאן. הנה כמה דוגמאות:


מילואימניקים שהכינו במהלך השהות בשטח את הגרסה שלהם ל’רמזור’ של אדיר מילר:


עוד מילואימניקים משקיענים, הפעם עם הגרסה שלהם ל-Because i’m happy:


והנה עוד ‘אזרחית’, הפעם מחו”ל הקומיקאית האמריקאית ג’ואן ריברס שאומרת לכל העולם את דעתה על המבצע והסיבות לו:


אלו רק שלוש דוגמאות מתוך עשרות – שכולן כמובן הפכו ויראליות די מהר ואפילו חצו את הים לאירופה וארה”ב. וזה לא עצר כאן. גם ישראל הרשמית עשתה את שלה למען ההסברה, כשאחד החומרים הטובים הוא סרטון של דובר צה”ל (רציני הרבה יותר מהקודמים, אז נא להתכונן…):


המצב בישראל הגיע כמובן גם לחו”ל, והביא לנו משהו שהרבה אנשים מגדירים כסרטון שמסביר את המציאות כאן בצורה הכי טובה. ומאיפה הוא מגיע? דווקא מרוסיה:


והנה דרך לא שגרתית להמחיש את החיים בישראל לתושבי לונדון:


סערת הפייסבוק מכה גלים


כמובן שאחת הזירות היותר פעילות בזמן המבצע הייתה הפייסבוק. כל אדם שיש לו פרופיל ברשת הזאת, בטח חווה את מאבקי השמאל-ימין הבלתי נגמרים (ובינינו, גם עושים הרבה כאב ראש…), שבכמה וכמה מקרים עברו את הגבול. לא ניגרר כאן למקומות האלה, אבל כן נשתף אתכם בשתי דוגמאות – אחת, מה לעשות, פוליטית, ואילו השנייה כיפית במיוחד – שהפכו ויראליות מאוד והגיעו כמעט לכל מקום.


הראשונה היא העמוד הזה, אשר קורא לגירושה מישראל של אחת מחברות הכנסת היותר קולניות שיש לנו, ח”כ חנין זועבי. כל הסיפור סביבה עד היום לא לגמרי יורד מהכותרות, ולא משנה מה אתם חושבים על העניין, כדאי לכם להציץ בעמוד שכבר הגיע ליותר מ-50K של לייקים ונראה די מושקע:


https://he-il.facebook.com/girush1


השנייה, חביבה (ובטח סקסית) הרבה יותר היא יוזמה שהגיעה בכמה גרסאות במהלך המבצע – חסודות יותר וחסודות פחות. העמוד שנציג לכם כאן מתיימר להיות הרשמי, והגיע ליותר מ-3,000 לייקים בתוך חודש של לחימה. תהנו:

https://www.facebook.com/StillStandingWithIDF


ועכשיו, לכמה מהסרטונים המוצלחים ביותר שנוצרו כפארודיה לסרטון:

השיר בגרסה אקוסטית:


השיר בגרסת ‘מלך האריות’:


ויש אפילו גרסה חסידית:


אז מי שאמר שהמוזות שותקות כשהתותחים רועמים, כנראה לא לקח בחשבון את הרשתות החברתיות (טוב, הן עוד לא היו קיימות בזמנו. נצטרך לסלוח לו). הוויראליות חגגה בצוק איתן והפכה להיות אינטנסיבית בטירוף, מה שכנראה תרם להסברה הישראלית במשהו, אבל בעיקר עזר לכולנו לשכוח לכמה דקות מכל הבלאגן סביבנו. אין תקופה יותר טובה מזו כדי להבין עד כמה וויראליות יכולה לתפוס בגדול ואפילו לשנות מציאות ונקווה שלא נצטרך עוד סבב לחימה כדי לגלות את כל זה מחדש.

פוסטים אחרונים
  • צילום ב360 מעלות
  • המותגים הגדולים עושים סנאפצ’ט
  • וידאו בפיסבוק
  • פרסום בעזרת מציאות מדומה
  • יש לך את זה ביותר נורא? יופי! גם קמפיין כושל יכול להפוך להצלחה מסחררת
  • מצחיק יותר, סקסי יותר – וטעים יותר: על קריאייטיב בשירות האוכל
  • קום, תעשה סרטונים (ויראליים)! מבצע צוק איתן והיצירתיות ברשתות החברתיות
  • להיות וויראלי בחורף? ברור שכן! על קמפיינים, שיווק ופרסום בעונה הקרה
  • הרשת רועשת וגועשת: בחירות 2015 כבר כאן ובכל מקום!
  • בחירות בניחוח חו”ל: אז איך בוחרים היום מעבר לים?
  • פעמיים וחצי יצירתיות מתוקה, קורט של מסר ממולח – ולערבב כל הזמן עם לשון פיקנטית: על המתכון המנצח לכתיבת תוכן ויראלי מנצח
  • חדש, חדש חדש! על חדשנות שיווקית ופניו של התחום ב-2014
  • ריטרגטינג, אפליקציות ועוד שלל הפתעות: על רוחות של שינוי בפייסבוק העסקי
  • אז מה יהיה לנו כאן: על החידושים, המגמות והשינויים בעולם הפרסום מודל 2014
  • קריאטיבי אחד על אחד
פוסטים לפי קטגוריות
  • אנימציה
  • גרילה
  • דיגי-דיגי-טל!
  • יצירתיות בפרסום
  • כל מה שבאזז
  • פרסום ושיווק בפייס
Skip to content
Open toolbar

Accessibility Tools

  • Increase Text
  • Decrease Text
  • Grayscale
  • High Contrast
  • Negative Contrast
  • Light Background
  • Links Underline
  • Readable Font
  • Reset