על שיווק ויראלי בעזרת אפליקציות חברתיות
הסמארטפון שלי חברותי במיוחד!
על שיווק ויראלי בעזרת אפליקציות חברתיות
קחו שני כוחות גדולים ותאחדו אותם. מה קיבלתם? מפלצת. מכירים שני כוחות כאלו, שנמצאים לידכם ממש עכשיו? בטח שאתם מכירים: בפינה הימנית – הרשתות החברתיות. בפינה השמאלית – הסמארטפונים. אבל לא, הם לא הולכים להיאבק אחד בשני, אלא דווקא להתאחד למפלצת שיווק שאף אחד לא יכול לעצור. אל תפחדו: זאת מפלצת ידידותית, אבל היא משנה את כל החוקים של עולם השיווק והפרסום. תתכוננו, הנה היא באה…
כמה שעות ביום אתם מעבירים מול הפייסבוק? וכמה אתם מתעסקים עם הסמארטפון שלכם? רגע, רגע – וכמה זמן אתם נמצאים בפייסבוק – דרך הסמארטפון? ובלי לעגל פינות… תכל’ס, גם אם תעגלו פינות, זו עדיין תהיה כמות מטורפת. וזה נכון לגבי כל אחד כמעט. כי אנחנו מכורים, אין מה לעשות. אנחנו מוותרים על שעות שינה בשביל זה, מעדיפים לבקר בפייסבוק עוד פעם אחת במקום לדבר פנים אל פנים, מעדיפים מסך מגע על מגע אנושי. השתגענו.
אבל יש מי שדווקא נהנה מזה: אנשי השיווק. האנשים האלה שלא נחים ומחפשים כל הזמן איך להרשים אתכם עוד קצת. להזיז לכם משהו שם בקופסא. סוג של מחזרים אובססיביים. אבל הם עלו עליכם הפעם, ולכם אין מה לעשות חוץ מלהיכנע. הם יודעים שאתם נמצאים ברשתות החברתיות ובסמארטפונים כל הזמן. אז הם משתמשים בזה. ההתמכרות שלכם לאפליקציות ול’לייקים’ משחקת לטובתם. האפליקציות החברתיות הן הדבר הבא (והנוכחי) שיכבוש אתכם.
האנושות מעולם לא היה חברתית כל כך
זה דווקא לא משהו כל כך וותיק, הרעיון לשלב בין אפליקציות לרשתות חברתיות. היום זה נראה לכם טבעי, אבל עד לפני שנה-שנתיים זה לא היה ככה. אבל זה משתנה. בגדול. שימו לב, הנה באה המפלצת וכובשת אתכם.
כששני כוחות גדולים כאלה פועלים במרחב קטן כל כך – היי, מדובר פה על מאות מיליונים של אנשים שמשתמשים בכל אחד מהברנשים האלה בפני עצמו – הם ייפגשו בסוף ויעיפו זיקוקים לאוויר. זיקוקים? זה המפץ הגדול.
אנשי השיווק הבינו את זה: אם תחברו אחד ועוד אחד, תקבלו שניים. אם תחברו מאה מיליון ועוד מאה מיליון תקבלו ערימה של לקוחות פוטנציאליים, מכרה זהב שיווקי בכמויות שאי אפשר בכלל לדמיין. ערימה ששווה הרבה מאוד, אתם יודעים.
היום, אין כמעט אפליקציה שלא מציעה איזשהו פיצ’ר שקשור לרשתות החברתיות. למה? כי שם כולם נמצאים. למה זה עוזר? כי רק ככה אפשר לחשוף ולפרסם אפליקציה חדשה. והקטע הכי גדול הוא שהאפליקציות האלה לא רק משתמשות ברשתות החברתיות. כמה שזה נשמע לא הגיוני, הן הפכו את הרשתות החברתיות לעוד יותר פופולאריות. הן אפילו ‘המציאו’ עוד סוג של פעילות. אתם מבינים מה הולך כאן? הזוי, אבל בעצם מצאנו כאן עוד דרך לשקוע בתוך ים של אפליקציות, שיתופים ולייקים.
נו, השתגענו.
כמו פצצה מונחית. פצצה של חשיפה והרבה באזזזזז…
יופי, אז אנשי השיווק גרמו לזה שעכשיו נתזז עוד כמה שעות בין הסמארטפון לרשתות החברתיות, אבל מה יוצא להם מזה? אוהו, כמה שיוצא להם מזה. המון. מבחינתם, זאת הדרך לחשוף את האפליקציה שלהם לכל אחד. דרך הרשתות החברתיות, אפשר ליצור את הבאז, זמזום שהופך לצונאמי של התלהבות. כל מה שצריך הוא מסר מגניב שמועבר בצורה מיוחדת – והקהל (כן, אלו אתם) שבוי.
כי מה בעצם רוצה לעשות יוצר של אפליקציה חדשה? הוא רוצה שכל הזמן יכירו אותה אנשים חדשים. הוא רוצה שכל הזמן יורידו אותה. הוא רוצה שלא יפסיקו לדבר עליה. אז מה הוא יעשה, יפרסם אותה בטלוויזיה? ממש, אבל ממש לא. הוא יודע (או כדאי שיידע) שרק ברשתות החברתיות יש לו סיכוי לקבל את מה שהוא רוצה. אז הוא מדבר איתכם כמו שאתם אוהבים. וברור שאתם קונים את זה. כי זה משכנע.
רוצים דוגמאות? קבלו (ובואו נראה אתכם לא נדלקים):
Highlight
אפליקציה שמאתרת את החברים שנמצאים ברדיוס הקרוב אליכם – והרשימה הזאת ‘מחוזקת’ על ידי רשימת החברים בפייסבוק:
תחרות התמונות של קומליד
תחרות צילום תמונות לעמודים בפייסבוק עם אופציה להשתתפות מהמובייל:
kobo
רוצים לקרוא ספר דיגיטלי? רוצים לספר לחברים מה קראתם או מה בא לכם לקרוא? זו האפליקציה בשבילכם, תולעים אלקטרוניות חביבות:
foodspotting
תמיד רציתם לדעת מה השכנה מכינה לאכול, נכון? ותמיד פחדתם שהמסעדה ליד הבית לא באמת טובה כמו שהיא נראית, הא? עם האפליקציה הזאת תדעו הכל:
4singels
אם יש מישהי או מישהו שווה באזור שלכם – לא כדאי שתכירו אותו? עם האפליקציה הזאת תוכלו להיות ‘סטוקרים’ מאוד יעילים:
אבל איך כל זה עוזר למותג לצמוח?
מה זאת אומרת איך? אתם כנראה לא מרוכזים…
טוב, האמת שמדובר בשאלה טובה. כי זה נכון שכולם נמצאים בסמארטפונים וברשתות החברתיות ונכון שיש לשילוב ביניהם פוטנציאל מעולה, אבל כמו שלימדו אתכם בבית הספר: פוטנציאל זה לא מספיק. אחרת לא הייתם מקבלים נכשל בתושב”ע, נכון?
כדי שאפליקציה תממש את הפוטנציאל שלה, היוצר שלה צריך לדעת איך לשווק אותה נכון ברשתות החברתיות. וכדי לשווק אותה ברשתות החברתיות, צריך ליצור קשר עם הקהל, לפתח מערכת יחסים זוגית. כן, ממש ככה. כי היתרון של הרשתות החברתיות הוא בקרבה. בשיחה. ביחסים. דרכם אפשר להבין הכל.
מספיקה פעולה אחת חכמה ברשת החברתית כדי להיכנס ללב של הצרכנים. מספיק סרטון מצחיק או איזה חתלתול חמוד כדי ליצור תגובה. ומה בא אחרי תגובה? נכון ילדים, פעולה. וכאן אנחנו מגיעים למטרה, כי הפעולה היא מה שיוצר האפליקציה רוצה. תורידו את האפליקציה, תפעילו אותה, ספרו עליה לסבתא (טוב, עדיף לחברים…) – העיקר שתעשו משהו שקשור אליה. ככה בונים מערכת יחסים בין האפליקציה ללקוח.
הבנתם איך זה עובד? יפה.
עכשיו הגיע הזמן להתחיל לעבוד על הזוגיות…
Leave a Reply