באוויר, בים וביבשה – בלי שמץ של בושה: על קמפיינים פרסומיים ש’תוקפים’ בכל החזיתות
כיום, כאשר אדם מחליט שהגיע הזמן לפרסם את המותג שלו, הוא לרוב ישמע מהאנשים סביבו דבר אחד: נצל את האינטרנט ואת הרשתות החברתיות – ולא תצטרך שום דבר נוסף. בלי להשקיע כסף בכמויות, בלי להיעזר במדיה המסורתיות. בפועל זה לא כל כך פשוט, כי בעולם הפרסום והשיווק מי שחושב פשוט נראה פשוט. רוצה להיות מקצוען אמיתי? כדאי שתתחיל לחשוב בגדול – ולפעול ב-360 מעלות.
נפלאותיה של רשת האינטרנט והיתרונות הבלתי נגמרים של הרשתות החברתיות ידועים לכל אחד היום. הערוצים האלה מאפשרים לנו לפרסם כל דבר שנרצה ולחשוף אותו לאלפי אנשים בלי להתאמץ, בלי לקבל טובות מאף אחד ובלי לשלם על זה. פעם זו הייתה פנטזיה רחוקה, כאשר כלי התקשורת המסורתיים היו השליטים היחידים והאדם הפשוט היה יכול לכל היותר לכתוב למגירה, או לשתף את מחשבותיו בשיחות סלון.
הימים האלו חלפו ואיתם נוצר מעין עולם חדש, שהשפיע גם עם עולם הפרסום והשיווק. לאט לאט אנשים הבינו שהם יכולים לפרסם בעצמם כל מה שירצו, בקלות ובעלויות אפסיות (בייחוד בהשוואה לעבר). ככה נולד ביטוי חדש, שיווק ופרסום מקוון, שהפך את הכל לפשוט הרבה יותר. כי היום, כל אחד יכול לפרסם את המותג שלו, כמעט בלי להתאמץ.
אבל, מה שבא בקלות הולך בקלות בדרך כלל. נכון, לפרסם בפייסבוק או באתר אינטרנט מסוים זה לא ביג דיל, אבל השאלה היא איך הקהל מסביב תופס אותך. האם אתה נתפס כמפרסם רציני, או כאחד שמתאמץ לא להתאמץ, מחפש את דרכי הקיצור ועושה את המינימום האפשרי כדי לנסות ולהצליח?
אם אתה רוצה להיתפס כרציני ומקצוען, אתה חייב לחשוב רחוק יותר, מקיף יותר, גדול יותר. האינטרנט והפייסבוק הם בהחלט כלים נפלאים לפרסום, אבל הם לא היחידים. קמפיין פרסומי אמיתי הוא כזה שנעשה ב-360 מעלות, ‘תוקף’ בו זמנית כמה ערוצי מדיה ומתפרס על כמה שיותר אמצעי פרסום. ככה עושים את זה נכון היום.
רוצה להצליח? תדאג להיראות בכל מקום – ולהיראות אחרת
אז 360 הוא מספר הקסם כאן, וברור למה: הוא יגרום לזה שתיראה בכל מקום. אבל להיראות זה לא הכל. כבר אמרנו כאן – חשוב לדאוג גם לדרך שבה אתה נראה, לתדמית שאתה יוצר לעצמך. כדי שתיראה באמת אחרת מכל מוצר אחר, ובמיוחד מאלו שמגדירים את עצמם כמתחרים שלך, אתה צריך לחשוב אחרת, להיראות אחרת ולהשיק קמפיין פרסומי אחר. כזה שישנה את צורת החשיבה של הצרכנים מסביב.
כשאתה יוצא בקמפיין פרסומי שנראה, חושב ופועל אחרת, אתה מייד מקבל תשומת לב מיוחדת, גם אם אתה עושה את זה בערוץ אחד בלבד. אם תפעל בכמה ערוצים במקביל, יש לך הזדמנות ללכת צעד קדימה ולעשות את מה שחלמת עליו תמיד: להיות שיחת היום. להפוך למסמר הערב, אבל לא במקום אחד בלבד, אלא בכל מקום. החל מהרשתות החברתיות ועד לשיחות הרחוב או הדיבורים בסלון.
בדרך הזו, אתה הופך לכוכב. המותג שלך מקבל זהות משלו והתדמית שרצית להצמיד לו, נוצרת מאליה. כאשר אתה נמצא בכל מקום וגורם לקהל לחשוב אחרת ולהגיב לך, אתה למעשה משיג את המטרה שלשמה קיים כל עסק: במקום לשכנע את הציבור לפעול, אתה גורם לו לפעול. וזה מעמד שכל בעל עסק שואף להגיע אליו.
יש גם הוכחות בשטח
כל מה שנכתב עד כאן יכול להיות רעיון טוב ומרשים בתיאוריה, אך השאלה היא האם הוא עובד בשטח. במילים אחרות: האם קמפיין פרסום ‘באוויר, בים וביבשה’, שמציע משהו אחר ונמצא בכל מקום, הוא משהו שאתה באמת צריך? הדוגמאות הבאות יסבירו לך עד כמה האפקט יכול להיות אדיר:
Battling Bare
דוגמא לקמפיין שהתחיל ביוזמה תמימה של אישה, זוגתו של חייל אמריקאי, שרצתה לשתף את סביבתה בסבל שעברה, לאחר שבן זוגה חזר הביתה עם הלם קרב. מהיוזמה הזו התפתח קמפיין ענק, שכולל היום דף פייסבוק פעיל במיוחד, ראיונות בכלי תקשורת גדולים, מודעות פרינט, פעולות ברשתות החברתיות ובאתרים שונים ועוד. זו דוגמא לשימוש בכוח של הרשתות החברתיות כדי להתפרץ החוצה ולהגיע לכל פינה על גבי הגלובוס.
וכאן אפשר לראות כיצד זה מופיע גם מחוץ לרשת:
LEGO
אחת החברות שהתגלו בשנים האחרונות כיצירתיות ביותר בעולם הפרסום, היא חברת לגו המפורסמת שכולנו גדלנו עליה. החברה הזו נחשבת פעילה מאוד ברשתות החברתיות ובאינטרנט בפרט, אך הבסיס לכל זה הוא כמה קמפיינים יצירתיים שרצים במקביל ונמצאים דווקא במרחב הציבורי, אך גורמים לאינספור תגובות גם ברשת. הנה שתי דוגמאות:
יצירות לגו ענקיות על מבנים ציבוריים; שלטי חוצות בתחנות אוטובוס, עשויות כולן מלגו אמיתי
Milka
גם לפרסומאים של חברת השוקולד מילקה יש חוש יצירתי מדהים, שמיתרגם במקרה הזה לקמפיינים אשר מוקדשים כולם ליצירת קרבה בין אנשים – משהו שהולך ונעלם בעולם המודרני. מדובר בשני קמפיינים שגם כאן החלו במרחב הציבורי, אך הם כל כך מיוחדים ושונים עד שהביאו לבאז אדיר ברשתות החברתיות וברשת כולה:
קמפיין השרשרת האנושית, בדרך לשוקולד חינם –
בטבלת השוקולד של מילקה חסרה הקוביה האחרונה. למי תקדישו אותה?
ה-LikeCard של Flix
קמפיין ייחודי שבוצע על ידי משרד הפרסום והדיגיטל ‘חוצ-פה’ (בעליו הצנוע הוא כותב שורות אלו) ובא לקדם את ה-LikeCard של Flix, כרטיס שעוזר לנו לא לפספס הזדמניות להכיר בחיים האמיתיים. במסגרת יצירת הבאז, הועלה לרשתות החברתיות סרטון ויראלי על רונה אשר מחפשת בחור שפגשה במונית ופספסה את ההזדמנות להכיר אותו לעומק. הסרטון הגיע לעשרות אלפי צפיות והקמפיין הפך מהר מאוד ללהיט ברשתות החברתיות כאשר במקביל, פורסם הסיפור של רונה על גבי לוחות מודעות, מוניות קו 5 ו-4 בת”א וחולקו פליירים במקומות בילוי. בתקופת ההשקה חולקו כרטיסי ה- LikeCard בתוך מוניות השירות של תל אביב. התוצאה: אלפי נרשמים לשירות במהלך הרצת הקמפיין.
***
המסר כאן ברור: מותג שרוצה להשאיר חותם, להיראות ולהיזכר, חייב לעשות זאת בכל הערוצים שעומדים לרשותו – ובצורה ייחודית. היום עומדים לרשות המפרסם שלל ערוצים לעשות זאת, ואם יידע כיצד לשלב ביניהם בצורה חכמה, הוא ישיג תוצאות שבעבר היה יכול רק לחלום עליהן. תוצאות שהיו שייכות למותגים גדולים בלבד.
אך הדרך לשם לא פשוטה. כדי לעשות את הדברים נכון, לשלב בצורה מושלמת בין הערוצים ולהשתמש באחד כדי לקדם את השני, אתה זקוק לאנשי מקצוע. אנשי פרסום שיודעים לחשוב אחרת ולנצל את הערוצים השונים בצורה הטובה ביותר.
איתם, כל קמפיין שלך יכול להפוך ללהיט. כזה שכולם ידברו עליו, בכל מקום.
גוּד לאק!
Leave a Reply