איך חברות פרסום בוחרות לקוח – ולהיפך
תגיד, חשבת פעם איך לקוח אמור לבחור את משרד הפרסום שיתאים לו? ועל השיטה שבה משרד פרסום בוחר את הלקוחות שלו – על זה ישבת פעם וחשבת לעומק? כי וואלה, אולי מהצד זה נשמע כמו משהו שזורם וקורה ככה בטבעיות, בלי שנתאמץ, אבל בתכלס – זה מה זה לא פשוט. ממש לא.
כי אם תצלול עמוק לתוך העניין הזה גם אתה תבין שלבחור משרד פרסום זה לא ‘אן-דן-דינו סוף על הקטינו’. לא פותחים דפי זהב (אתה עוד פותח דפי זהב?? השתגעת? יש אינטרנט בשביל זה!), עוצרים על שם של משרד ומחליטים. לקוח צריך לבחור משרד שיתאים לו, כזה שיהיה בראש שלו ויחשוב כמוהו. רוצה דוגמא? בבקשה: אם יש לך סוכנות רכב, די בטוח שלא תחפש חבורת פרסום שמתמחות בקוסמטיקה ובגדי נשים. יותר מזה: אם יש לך סוכנות גדולה, אתה גם לא תבחר במשרד פרסום קטן. אתה פשוט תהיה גדול עליו וזה ממש חבל.
גם משרד פרסום רציני לא ייקח בחיים לקוח שלא מתאים לו. על הזהות הייחודית של משרדי פרסום שמעת? יפה. אז זה בדיוק זה: כל משרד מחליט פחות או יותר לאיזה כיוון ללכת ובמה להתמחות, מה הנושאים שבהם הוא חזק ובמה מתחשק לו להתמקד.
ברור, עם הזמן דברים יכולים להשתנות, אבל אם המשרד החליט על כיוון מסוים, הוא יתמיד בו. וזה אומר – לא לקחת כל לקוח. כי אל תשכח: קבוצת הלקוחות של המשרד (או ‘תמהיל הלקוחות’ בפלצנית מדוברת) מגדירה יותר מהכל מה הוא יהיה. לא הפרסומ ההיא ולא הקמפיין ההוא. הלקוחות. וזאת גם דרך לדעת אם אתה נמצא מול משרד פרסום רציני, כזה עם כיוון ודרך. פשוט תבדוק מה האופי של הלקוחות שלו. זה יעשה לך סדר בדברים.
עכשיו מה, זה לא כזה פשוט. לכל לקוח של המשרד יש גם את הלקוחות שלו, נכון? ומה אם התפיסה של הלקוחות האלה (כדי להפוך את הדברים ליותר פשוטים, אתה יכול לקרוא להם לקוחות קצה) שונה ב-180 מעלות מהתפיסה של הלקוח של אותו משרד? כי בסופו של דבר, הפרסום אמור לפנות אל לקוחות הקצה האלה. בעיה.
אבל גם כאן יש מה לעשות: אפשר לנסות ‘לחנך’ אותם ולגרום להם לשנות תפיסה – וזה משהו שקורה דווקא לא מעט, במיוחד היום, כשיש הרבה מאוד פרויקטים יצירתיים מסביב, כאלו שמסובבים ללקוח ת’ראש. האופציה הזו פחות מתאימה? תמיד אפשר לנסות לשנות חשיבה כבר בקשר בין המשרד ללקוח שלו. משרד יצירתי מספיק יהיה בדרך כלל גם גמיש מספיק – וזה בדיוק מה שצריך במקרה כזה. רק לא להיות אטומים. זה הכי חשוב.
אז מה היה לנו כאן? חברות פרסום והלקוחות שלהן חייבים להתאים אחד לשני. אם זה לא מתאים, זה לא ילך. יצירתיות היא עוד דבר חשוב, אבל מה שהכי חשוב זה להיות עם ראש פתוח. כי לך תדע מה יבוא לך ומאיפה.
Leave a Reply