וידאו בפיסבוק

הווידאו הרג את כוכב הרדיו?

הוא כבר מזמן משוטט ברשתות החברתיות

בשורה חדשה הגיעה לאחרונה למחוזותינו היישר ממשרדיו המתוקתקים של צוקי, מארק צוקרברג הגדול: מעתה, כל אחד ואחד מאִתנו יכול להופיע בשידור חי בפייסבוק! אולי זה נשמע כמו עוד פיצ’ר לילדים מחוצ’קנים ולנערות מתבגרות, אך כמו כל חידוש בעולמו של הצוקי, גם כאן תוכלו להפיק מזה תועלת שיווקית. אז שבו, תנו את המראה הכי יפה שיש לכם והתחילו לשדר לעולם. אומרים שזה עוד ישתלם לכם, ובגדול


 

הווידאו נמצא אִתנו עוד משנות ה-70 וה-80, כשעוד היינו רואים סרטים בקלטות ושוברים את הראש איך מחברים את המכשיר הזה לטלוויזיה, לעזאזל. אך מאז עברו הרבה מים בירקון, והווידאו הפך להיות משהו אחר: פורמט תוכן מבוקש ויוקרתי, בעולם שבו תמיד מחפשים איך ליצור משהו חדש. ממכשיר שאפשר לראות בו סרטי קולנוע (ותצלומים משובשים להחריד מהחתונה של הדודה), הפך הווידאו לכלי חשוב להעברת מסרים. ועכשיו? עכשיו הבחור הזה עולה מדרגה, ואולי הופך רשמית לתוכן החשוב ביותר בחיינו.


איך זה קרה? הכול בזכות צוקי שהחליט שגם לעם היושב בציון (טוב, ובכל העולם) מגיע שידור חי משלו. מעכשיו, כל אדם שיש לו פייסבוק, כלומר כל אחד ואחת מאִתנו, יכול לשדר ‘חי’ דרך הפייסבוק שלו כל דבר שהוא רוצה. וזה דבר ממש נחמד עד שמגלים את הפוטנציאל השיווקי שלו. כי אז זה הופך ממשהו נחמד למפלצת דו-ראשית שתאכל את כולנו. או פשוט כזו שתתחיל למכור ולמכור ולמכור ביג טיים.


להגיע הכי קרוב שאפשר


הקונספט של השידור החי הוא פשוט לגמרי: להעביר את מה שאתם, בלי שום פילטרים. אפשר תמיד לעצור ולשאול: למה שאדם מסוים ירצה לחשוף את עצמו בלי פילטרים? והתשובה: כי הוא יכול.


אם ניקח את זה לעולם העסקים, הרי שכל בעל עסק רוצה להתקרב כמה שיותר אל הלקוח שלו – וברוב המקרים גם להיפך. כששני הצדדים מחפשים את הקרבה, רוצים לדעת יותר על הצד השני ולשתף אותו כמה שיותר, חשיפה היא המפתח. ושידור חי, חברות וחברים, הוא בהחלט החור הנכון למפתח הזה.


תחשבו על שידור חי שמציג לאנשים את ‘מאחורי הקלעים’ של הופע רק שהמצלם הוא האומן עצמו; תחשבו על ראש ממשלה שמשדר בשידור חי, ממקור ראשון, פגישה חשובה עם מנהיג אחר; תחשבו על חברה לייצור ממתקים שלוקחת את הצופים שלה לסיור במפעל, ומראה להם איך מיוצר הממתק שהם הכי אוהבים. וכל זה בלי פילטרים, בלי עריכות, בלי תיקונים. חי, כאן ועכשיו.


מרגש, לא?


בעיקר נכון שיווקית.


כמה דוגמאות – חלקן מסחריות ‘עד העצם’ ואחרות פרטיות לגמרי יוכלו לתת לכם טעימה ממה שהכלי החדש הזה יכול ליצור:


כוכב כדורסל אחד, סי.ג’יי מקולום, מראיין כוכב-על אחר, סטף קרי, בשידור חי. אין סיכוי שיצא מזה משהו משעמם:

https://www.facebook.com/nba/videos/vb.8245623462/10154061594178463/?type=2&theater



מקדונלד’ס בשידור חי לא שגרתי, לכבוד יום ההמבורגר הלאומי:

https://www.facebook.com/McDonaldsUS/videos/vb.50245567013/10153531626362014/?type=2&theater


צוקי שלנו, הוא ולא אחר, בשיחה משותפת עם אסטרונאוטים של נאס”א, אשר עונים לשאלות הגולשים – בשידור חי כמובן:

https://www.facebook.com/zuck/videos/vb.4/10102866910495181/?type=2&theater


שידור חי ותמים למדי שביצעה אישה לאחר רכישת מסכה של צ’ואי צ’ובאקה, וכמו שאומרים – “שברה ת’רשת”:

https://www.facebook.com/candaceSpayne/videos/vb.1245618915/10209653193067040/?type=2&theater


אלו כמובן רק כמה דוגמאות קטנות למה שאפשר לעשות עם כלי הווידאו הפייסבוקי והחביב, שיכול להפוך כאמור למפלצת שיווקית של ממש. לא מדובר בעניין מורכב במיוחד, ולא צריך להשקיע כאן יותר מדי, אבל כן כדאי לבדוק טוב-טוב מה קורה סביבכם תוך כדי (“אבא, אל תסתובב לי כאן בתחתונים עכשיו!”).


בכל זאת, שידור חי וזה…

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support