יש לך את זה ביותר נורא? יופי! גם קמפיין כושל יכול להפוך להצלחה מסחררת

כישלונות? קורה לכולם. שגיאות? כן, גם זה חלק מהנוף. טעויות מזעזעות? ברוכים הבאים למועדון – כי בעולם הפרסום כל אחד יכול ליפול. אבל אם כבר הגעתם לנקודה שאליה אף אחד לא באמת רוצה להגיע, יש לכם שתי אפשרויות: לקבור את הראש בחול מרוב בושה – או להפוך את הכישלון להצלחה מטורפת. לא אפשרי, אתם אומרים? יש אנשים שכבר עשו את זה לפניכם, ועשו את זה הכי בגדול שיש


בואו נודה בזה, בלי להתבייש: כל החיים שלנו מלאים בכישלונות. זה מתחיל בנכשל הראשון בבית הספר, ממשיך אל האפס העגול שכל אחד מאיתנו יקבל במבחן לא ברור באוניברסיטה, ולא עוצר גם במקום העבודה שלנו ואפילו בחיי המשפחה.


אבל יש כישלונות ויש כישלונות. כמה מהם יסתיימו בנזיפה בלבד (מהבוס או מההורים, תלוי באיזה גיל אתם), כך שהנזק האישי לא יהיה גדול במיוחד. אחרים עוד ילוו אתכם כמה שנים, ואולי גם ישפיעו בצורה כזאת או אחרת על עתידכם. אבל לצד הכישלונות האלה ישנם עוד כמה כישלונות, שמגמדים את כל השאר. כישלונות שההשפעה שלהם כל כך גדולה, שהעוצמה שלהם כל כך חזקה, שהבושה מהם כל כך בלתי נתפסת, עד שתעדיפו לא לשמוע עליהם. או לא להיוולד בכלל. או להיקבר חיים.


זהו? התעוררתם? הקצתם מהסיוט?
יופי. נגבו את הזיעה מהמצח, שתו משהו קר והסדירו את הנשימה. כי גם אותם כישלונות מזעזעים, קולוסאליים, חסרי גבולות, הם כישלונות שאפשר ללמוד מהם. יודעים מה? אפילו כאלו שאפשר להפיק מהם תועלת.
אתם לא צריכים להאמין לזה, אלא פשוט לראות את ההוכחות. הוכחות חותכות, שמגיעות מעולם הפרסום והשיווק – אולי העולם האכזרי והקשה מכולם – ומלמדות דבר אחד: גם מהבור הכי גדול אפשר לצאת. גם מהמכה החזקה ביותר אפשר לקום. גם מהכישלון הגדול, האדיר, העצום והמזעזע ביותר אפשר להתאושש. לא רק להתאושש: גם להרוויח מזה כסף.


זה הרגע שבו אתם אומרים בלי להתבייש שאינכם מאמינים גם למילימטר ממה שנאמר כאן.
זכותכם. אפילו חובתכם.
אבל בשביל זה יש ממצאים. יש ראיות. הכול מתועד, הכול קיים. שחור על גבי לבן. לינקים ועוד לינקים ברחבי הרשת. אז במיוחד בשבילכם, הנה כמה דוגמאות לכישלונות, שערוריות ופאדיחות שדווקא עשו עבודה טובה:


פרצו לכם פעם הביתה? זה בטח לא מרגיש נעים. אבל מתברר שגם על זה אפשר לצחוק, כמו שעשתה מסעדת טאקו (מסעדה מקסיקנית בשבילכם) בלאס וגאס. במקום לבכות וליילל על הקופות הריקות שנשדדו עד הסנט האחרון, החליט בעל המסעדה לשתף את סרטון הפריצה ממצלמות האבטחה – לא לפני שהוסיף לו כתוביות מצחיקות. נכון להיום, יש לסרטון הזה מעל שלושה מיליון צפיות, ולבעלי עצמו – הרבה יותר כסף. ועכשיו גם אתם יכולים להעלות את מונה הצפיות של הסרטון ביוטיוב:


פריצות עושות טוב, כנראה, לבתי עסק מסוימים, אחרת קשה קצת להסביר עוד סרטון מאותו סוג ממש: הפעם זהו סופרמרקט שנופל קורבן לניסיון פריצה, אך בעליו לא רק השתמשו בניסיון הפריצה כדי לפרסם מוצר חדש (פסטרמה עלומה, לא נראית משהו…) – אלא גם צוחקים, ‘על הדרך’, על כישלונו של הפורץ עצמו:

גם פרסומות סקסיסטיות ושוביניסטיות לא עושות טוב, בדרך כלל, למפרסמים. בייחוד לא פרסומות כמו זו של אגאדיר, שעוררה את חמתה של הרשת כולה. אז נכון, הפרסום היה בעיקר שלילי ולא תרם המון, כנראה, לשורת הרווחים של רשת ההמבורגריות (יש האומרים שכן), אבל תחשבו על זה: בזכות אותה מהומה גם אתם בוודאי זוכרים את הפרסומת הזאת, ואִתכם גם יותר ממיליון וחצי איש שנחשפו לקמפיין. קבלו טעימה (תרתי משמע):


ומה בנוגע לפוסט בפייסבוק שמכריז על חנות ספרים שעומדת להיסגר? במקרה של דוד שטין, בעל חנות ספרים מפורסמת בירושלים, פוסט אחד כמעט שינה הכול. אז נכון, החנות לא עמדה להיסגר אלא נמכרה לאדם אחר, אבל שטיין עצמו הודה שאם כל זה היה קורה קודם (והכוונה ב”כל זה” היא ליותר מ-4,000 שיתופים, בין היתר) – אולי הוא לא היה צריך לסגור את החנות בכלל. הנה הסיפור כולו:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/744/591.html


אם תשאלו בעלי חברת מזון מהו הסיוט הגדול ביותר שלהם, התשובה כנראה תהיה קשורה לבעל חיים, חי או מת, שנמצא באחד המוצרים. ובכן, הסיוט הזה הפך למציאות מבחינת חברת ‘כרמל יבולים’, אבל במקום לעשות פיל מזבוב (או צפרדע במקרה שלנו…) – היא חשבה על תגובה מקורית שעשתה שמות ברשת והביאה, בין היתר, ליותר מאלף שיתופים. הנה התגובה בעמוד הפייסבוק של החברה:


כרמל יבולים


אתם הבנתם את זה?
אז יאללה, חכו לכישלון הבא, חבקו אותו באהבה והפיקו ממנו את המיטב.


ונעבור לברכה הכי רלוונטית כרגע: בהצלחה! 🙂

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support