מצחיק יותר, סקסי יותר – וטעים יותר: על קריאייטיב בשירות האוכל

אוכל הוא צורך? בטח. אנחנו חייבים לאכול כדי לחיות? ברור. אז למה לעזאזל יש כל כך הרבה פרסומות שמשכנעות אותנו לאכול? כי אוכל הוא גם אופנה. ותרבות. וסמל סטטוס. כי לאכול זה כיף. ומה עוד יותר כיף? לפגוש פרסומות כל כך יצירתיות שבא לאכול אותן. וכאלו יש המון. אז בקיצור, תתכוננו: אתם הולכים לצאת מפה רעבים


אפשר להגדיר את האוכל שאנו אוכלים כצורך. אני רעב – משמע אני רוצה לאכול. אכלתי? אני כבר לא רעב. אפשר להמשיך הלאה. אבות אבותינו הקדמונים (אלו עם ה’הומו’ בהתחלה) כנראה אכלו בדיוק מהסיבה הזו: כדי לשבוֹע. הם לא התענגו על האוכל, לא החליפו מתכונים עם השכנים ולא העלו תמונות של מעשה ידיהם להתפאר אל האינסטגרם. אכלו, שבעו והמשיכו הלאה.


 

היום הכול נראה אחרת: אוכל הפך לבילוי, אנחנו מתייחסים אליו כמו לתרבות ומתנהגים בדיוק לפי כללי הטקס, בלי לשאול בכלל. כן, אפשר להגיד שזאת דת. דת של אניני טעם ומיטיבי לעיסה. ולא לשכוח לתעד הכול באינסטוש.


כשמסתכלים ככה על תרבות האוכל שלנו כפי שהיא היום, מבינים למה כמעט כל פרסומת שנייה שניתקל בה היא פרסומת על אוכל. אין מה לעשות: האוכל הוא המון בשבילנו היום, והוא נמצא בראש כמעט בכל שנייה מחיינו. כמו סקס אצל גברים, כמו קניות אצל נשים. אוכל הוא הנאה. אוכל הוא תענוג. וכולנו רוצים לקחת בזה חלק.


הפרסומות לאוכל היו פה כבר מזמן והצטרפו לחגיגה לפני שנים – כי פרסומאים יודעים תמיד מה טוב לנו. ומה הן מציעות? עוד ועוד אפשרויות, פיתויים שלא נגמרים ומסרים שמשגעים את בלוטות הטעם. זה כבר הפך לטירוף: מרוב פרסומות אנחנו רוצים לאכול גם כשאנחנו לא רעבים, ‘דוחפים’ אוכל בכמויות גם כשאין בזה שום צורך ובטוחים שכל ביס הוא גן עדן. בכל דקה. בכל רגע ביום. הבשורה הטובה היא שנמצאה האשמה במצב הזה: היצירתיות. הבשורה הרעה: אנחנו נמשיך לאכול. ולאכול. ולאכול.


פרסומות האוכל של היום הן כנראה הדבר הכי יצירתי שתפגשו. אולי כי אנחנו אוהבים ‘לשחק’ עם האוכל שלנו ולהמציא אותו מחדש, ואולי כי קופירייטר רעב – אבל ממש רעב – הוא באמת קופירייטר מוצלח. בכל מקרה השורה התחתונה היא אינספור פרסומות מוצלחות שיגרמו לכם לרצות לאכול בכל מצב.


הדוגמאות שתראו כאן הן כלום לעומת מה שמסתובב ברשת. מומלץ לפנות כמה דקות ולהתענג. ובינתיים, הנה כמה טובות במיוחד:


פרסומת לקניון בדנמרק שמשלב בין חנויות אופנה לחנויות אוכל (אם תלחצו על התמונה תוכלו לראות את כל הדוגמאות של סדרת הפרסומות הגאונית הזו):



דרך גאונית להסביר לנו שאפשר להכין בקלות אוכל טוב וטעים, כמו של אמא:

וככה מוכרים עוגיות OREO בדרום קוריאה:


אחרי הפרסומת הזו של דוריטוס, לא תראו באותה צורה את המושג ‘ללקק את האצבעות’. נא להתכונן מראש:


נגיד תכלס? אפשר להמשיך עם הדוגמאות עוד שנתיים ברציפות, אבל המסר כבר ברור: איכשהו, הקופירייטרים של חברות המזון מקבלים מוזה בדיוק בזמן הנכון ועולים על רעיונות יצירתיים כל כך שאפשר להשתגע (בעיקר מרעב).


אז עכשיו, כשאתם מבינים איך אפשר לעשות פרסומות יצירתיות בטירוף, שמושכות כל אחד ומציעות לא רק טעם אלא גם חוויה (ואפילו חיוך), נשארה לכם רק ברירה אחת: לאכול, וכמה שיותר מהר. כי הקיבה ריקה, הגוף זועק לעזרה והריר כבר נוטף.


זה זמן האוכל (שוב)!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support