להיות וויראלי בחורף? ברור שכן! על קמפיינים, שיווק ופרסום בעונה הקרה

החורף, מבחינת לא מעט אנשים, הוא הזדמנות ‘מצוינת’ להידבק בכל המחלות הידועות לאדם. שפעת, וירוס, סתם הצטננות מעצבנת – תבחרו אתם. אבל דווקא בעונה הקרה, יש לא מעט הזדמנויות לפגוש את המילה ‘וויראלי’ מהצד החיובי שלה. עכשיו תשאלו – איזה צד חיובי יכול להיות למשהו וויראלי? והתשובה: הכל תלוי איפה אתם מחפשים, ובמה אתם מוכנים להידבק. בעולם הפרסום והשיווק, תמצאו לא מעט קמפיינים ויראליים שתשמחו להיחשף אליהם. בלי תרופות ובלי ממחטות לאף.


אומרים שבישראל אין חורף אמיתי. שטויות. במשך שבוע, שבועיים ואולי שלושה אפשר ממש להרגיש כאן את הקור. אם עולים על בניין גבוה. או נוסעים לנופש ברמת הגולן. אבל מבחינת עולם הפרסום, זה לא ממש משנה: הפרסומאים מחכים בכיליון עיניים לרגע בו עמישראל ישלוף מהבוידעם או מהמדפים הגבוהים בארון את המעילים, הצעיפים והכפפות המחממות. כי עבורם, החורף הוא הזדמנות נפלאה להיות יצירתיים באמת. גם אם זה לזמן מוגבל מאוד.


לתת לקור לחדור אל העצמות. ואל התודעה


החורף הוא רגע של שינוי. למשך תקופה מסוימת, קצרה ככל שתהיה, אנחנו מרגישים כאן בישראל את מגעו המנחם (או שלא…) של הקור, נצמדים לתנור המחמם, שותים כוס קפה חמה ולוקחים עוד שלוק הגון ממרק הירקות המסורתי.

בזמן שאנחנו שוקעים לנו מול הטלוויזיה, מתחת לפוך, יש אנשים שממשיכים לעבוד. למעשה, הם עובדים קשה עוד יותר מאשר בימים רגילים. הם מביאים לכם את הקמפיינים של החורף – כי גם כאן בישראל אפשר להרגיש בשינוי שמביאה העונה הקרה לעולם הפרסום. הכל יותר חמים ומשפחתי, קרוב ומחבק, מנחם ואמפתי. ובעידן בו הוויראליות היא הדבר החשוב ביותר מבחינת המפרסם והמשווק הממוצעים, יוצאים כאן דברים לא רעים בכלל.

בעצם, אם חושבים על זה לעומק, לקמפיינים וויראליים יש דווקא סיכוי גדול להצליח בחורף – ולא רק בגלל שאנחנו נוטים להידבק בכל דבר אפשרי בימים האלה: הרצון להישאר בבית כמה שיותר, הבילוי מול המסך (בעבר זה היה מסך הטלוויזיה, היום הסמארטפון כמובן) והנטייה לעשות כמה שפחות, בעיקר כשהגשם יורד בחוץ – כל אלו מבטיחים שהצרכן הממוצע ייחשף ליותר ויותר מסרים. התוצאה ברורה: יותר מסרים, יותר שיתופים. יותר שיתופים, והוויראליות חוגגת. בלי להזדקק לתרופות. בלי לקנח את האף. וויראלי על הצד הטוב ביותר.


לנצל את החורף כמו שצריך


אחרי כל זה, הגיע הזמן להודות באמת: החורף האמיתי נמצא אי שם בחו”ל. אירופה, צפון אמריקה, רוסיה – אלו המקומות שבהם גנרל חורף מחזיק בעשרות עיטורי כבוד ועוז. שם הוא מרגיש בבית ושם הוא זוכה לכבוד מלכים.


האם העניין משליך גם על היצירתיות? ברור שכן. הפרסומות שרוקחים עבורנו משרדי הפרסום שנמצאים מעבר לים, עמוסות בכישרון ובמקוריות מופלאה – ועושות לא פעם חשק לעזוב את הפוך והספה הנוחה (טוב, רק לרגע) ולצאת למסע קניות. המפרסמים במחוזות הקפואים מנצלים את האיכויות של החורף עד הסוף.


רוצים טעימה? הנה כמה דוגמאות לקמפיינים יצירתיים מהעולם, רק מהשנה האחרונה:


תארו לכם קמפיין פרסומי של נבחרת ישראל, אשר קורא לתמוך בחבר’ה שלנו לקראת אולימפיאדת החורף. נשמע הזוי? זה הזמן לשפשף את העיניים ולראות איך זה קורה. רק לפני שתצפו, החליפו את נבחרת ישראל בזו של קנדה…


בבקשה:

יש משהו בעולם האופנה, שהופך את החורף למסקרן במיוחד. הקמפיין הזה של KENZO מדגים לכם עד לאן אפשר להגיע:

KENZO X TOILETPAPER

רוצים להבין מה זה קמפיין יצירתי שמגיע ממש מרחוק? קבלו את הפרסומת הזו, של מכירות סוף עונה ברשת בגדים יפנית:

ועוד אחד מעולם האופנה, של חברת MULBERRY, המתבסס על הספר ‘ארץ יצורי הפרא’ (Where the Wild Things Are) של מוריס סנדק – ועושה את זה בצורה החורפית והקודרת ביותר שיכולה להיות:

Wild Fashion Rumpus - Mulberry Fall 2012 Ad Campaign

יש משהו בעונה הקרה, שקורא לנו לא להישאר לבד. אז הנה פרסומת של דאודורנט AXE, שמתייחסת לזה בצורה הכי טובה שיכולה להיות:

 

אז עכשיו, כשהרוח הקרה מגיעה גם ממסך המחשב שלכם, זה הזמן להכין לעצמכם שוקו חם, להתכרבל ולהתמסר לנוחות המרגיעה של העונה הקרה, כשאתם מבטיחים לא לשכוח: וויראליות בזמן החורף יכולה להיות דווקא יופי של דבר.

כל מה שצריך הוא להיות יצירתיים ולגרום לאנשים לצאת מהבית. את השאר הם יבינו לבד.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support